Hvem elsker ikke bogpost? (#savetheculture)

Featured image
Featured image

De bedste pakker jeg kender er bogpakker. Der findes intet bedre og jeg glæder mig altid til at nye købte bogskatte lander i min postkasse, men ventetiden virker bare altid så lang. Bøger kan fortælle mangt og meget om hele verden, om magiske og fantastiske universer, tage læseren med ind i historiske tidslommer og fornye læserens blik, men også bringe mennesker sammen på tværs af kulturer og landegrænser. Det er ved at være et godt styke tid siden at jeg faldt over et fint indlæg ved bogbloggen The Small Wonders of Life, der skrev om et finurligt projekt, som jeg gerne ville deltage i. Projektet handler i sin enkelthed om at bevare litteraturen, og bringer mennesker sammen på krys og tværs af verden. Det er en international Book Exchange og jeg ønsker at bringe det gode budskab videre. Projektet går under #Savetheculture, hvor man skal sende en bog videre til en ukendt person.

Hele denne ide med pennevenner er meget betagende for, hvem elsker ikke bogpost? Hvilken bog du sender afsted bestemmer du selv, men bogen skal helst være på engelsk, da det er et internationalt projekt. Det handler om at formidle projektet videre, og hvor mange bøger, der kommer ind af din brevsprække kommer helt an på, hvor god du er til at videreformidle projektet. Du må meget gerne tage et billede af den eller de bøger, som du modtager på ovenstående #, så kan alle følge med i, hvor langt ud i verden projektet rækker.

Jeg har bestilt en af mine yndlingsbøger hjem, der næsten lige er ankommet, så nu er den næsten klar til at blive sendt afsted ud i den store verden. Jeg vil en af dagene sætte mig og skrive en lille personlig hilsen om hvorfor at det lige blev netop denne bog. Jeg håber, at læseren bliver lige så betaget og fanget af bogens univers, som jeg blev, da jeg læste den. Du kan like eller kommentere på opslaget og så sender jeg dig en besked om, hvor i verden din bog skal sendes hen.

A book is a door into another place and another heart and another world. By Catherynne M. Valente

Featured image
Featured image

2 thoughts on “Hvem elsker ikke bogpost? (#savetheculture)

  1. Det er et vildt fint koncept – havde jeg et økonomisk overskud p.t., var jeg helt sikkert også hoppet med på vognen! Skønt at du er med! ❤

    Like

    1. Ja, det har du ret i❤ Man behøver ikke købe en bog og sende afsted, da det også kan være en bog som man har to af på hyllen – mit problem var bare at jeg ikke ville af med nogle af dem jeg har 😄😄😂

      Like

Leave a comment