Bogforum – Jaaa – Here we come!

Featured image
Featured image

For some of us, books are as important as almost anything else on earth. What a miracle it is that out of these small, flat, rigid squares of paper unfolds world after world after world, worlds that sing to you, comfort and quiet or excite you. Books help us understand who we are and how we are to behave. They show us what community and friendship mean; they show us how to live and die ― By Anne Lamott.

Nu er der kun to dage til, at årets største bogfest Bogforum, som bliver afholdt i Bella Centeret. Jeg har længe gjort mig mange overvejelser og refleksioner over, om jeg skulle med i år, da jeg endnu ikke haft muligheden for deltage endnu. Jeg har læst så mange fine blogindlæg om programmet, og hvad de forskellige bloggere regner med at nå i løbet af denne fantastiske weekend i bøgernes tegn. Så i mandags tog jeg en lidt hurtig beslutning og skyndte mig, at bestilte togbilletter og hotel til torsdag, så nu mangler jeg blot at bestille billetterne til selve Bogforum. Da det er ved, at være rigtig længe siden, at min datter og jeg har været på hyggetur sammen, så skal hun selvfølgelig med. Vi tager til København allerede torsdag, da vi så har hele fredagen til at se det hele. Jeg har valgt ikke at bestille billetterne som presse, da vi bare skal hygge, tulre og udforske messen. Der er nemlig også i år Børnebogsforum, hvor der sker alle mulige sjove aktiviteter. Her skal vi blandt andet kigge nærmere på Rollespilsakademiet, da hun er ellevild med rollespil, men vi skal helt sikkert også forbi Akademiet, hvor der er mange kreative og spændende workshops. Jeg er sikker på, at det bliver rigtig godt!

Programmet på Bogforum er enormt, og fyldt med alskens slags underholdning lige fra forfatterinterview, debat, signering af bøger, uddelening af forskellige priser og meget mere. Du kan se det store program på Bogforums hjemmeside her. Jeg har dog valgt ikke, at lave et fast program som sådan, men ville elske hvis jeg kunne få det til, at passe med at jeg kunne se Mhairi McFarlane, der kommer på hvid scene kl 15.30 og måske få signeret bøger på Arnold Buscks stand Kl. 16.15. Ellers glæder jeg mig bare enorm meget til, at nyde den magiske stemning, kigge på massevis af bøger, besøge de søde forlag, som jeg samarbejder med og ikke mindst bare nyde det hele i fulde drag. Torsdag skal jeg mødes med en sød veninde, som jeg ikke har set rigtig længe, og vi skal rundt og kigge lidt på butikker og sådan i indre København, og mon ikke at Isabel finder noget spændende, som hun absolut ikke kan undvære. Fredag middag skal jeg mødes med en anden skøn veninde til frokost v. Bella Centeret, og det bliver også så skønt og hyggeligt! Det er så dejligt lige at få set nogle af dem, som jeg ser så sjældent.

Jeg er sikker på, at det bliver et helt fantastisk døgn i København, og både Isabel og jeg kan næsten ikke vente til i morgen, når vi sidder i toget. Nu mangler jeg så bare lige at pakke og få styr på de sidste ting. Selvom at vi skal til Bogforum og nok ikke kan lade være med, at komme hjem med et par bøger, ja så har vi alligevel udvalgt lidt læsestof, som vi skal have med på turen, som kan ses på billederne. I toget glæder jeg mig til at spille fire på stribe og ludo med Isabel, og vi skal da sikkert også læse lidt. Jeg læser i øjeblikket Lyntyven af Rick Riordan for Isabel, og jeg tænker, at vi skal hygge med det torsdag aften på hotellet – uh, det bliver så hyggeligt. Hvis I får øje på os til Bogforum, så kom endelig hen og sig hej – da det altid er så hyggeligt, at snakke med andre bloggere og bogelskere!

Skal du afsted til Bogforum i år? Og er der en forfatter, som du særligt brænder for at se og møde?

Featured image

Leave a Reply

