Giveaway af den historiske roman Victoria af Daisy Goodwin (Giveaway #5)

Featured image
Featured image

Victoria af Daisy Goodwin. Udgivet af Politikens Forlag 2017 på 393 sider. Eksemplar sponsoreret af Politikens Forlag.

I aften starter Victoria som en ny historisk dramaserier på DR1, der er baseret på romanen, og handler om hvordan den kun 18 årige prinsesse Victoria må indtræde som regent i England, da hendes onkel William IV dør. Victoria blev udgivet i Danmark i mandags, d. 1. Maj, og er nu klar til at indtage det danske publikum. Goodwine er ikke alene forfatteren bag bogen, men hun er også instruktør på dramaserien. I anledningen af, at dramaserien starter i aften, afholder jeg en giveaway på bloggen i samarbejde med Politikens Forlag. Så er du til historiske romaner som eksempelvis Belgravia af Julian Fellowes, så er Victoria et must read.

Victoria er en af de bøger, som jeg ser meget frem til at snart at læse, da den victorianske periode er en af de historiske tider, som interesserer mig allermest ind for den moderne romans opkomst og udvikling i forhold til social bevidsthed, klassesamfund og kriminalitet. Du kan få en lille forsmag på romanen gennem Politikens Forlag, som du finder her.

Du kan nu vinde Victoria ved at svare på, hvilket år prinsesse Victoria overtog tronen i England? Skriv svaret i en kommentar her på bloggen, og kom også gerne med gode forslag til historiske romaner, som har fanget dig mest. Jeg trækker vinderen allerede næste lørdag d. 13. Maj, men husk at skrive jeres mail i feltet, så jeg kan komme i kontakt med vinderen. Jeg ønsker jer alle den dejligste weekend! Tak til Politikens Forlag .

Featured image
Featured image

23 thoughts on “Giveaway af den historiske roman Victoria af Daisy Goodwin (Giveaway #5)

  1. 1837. Nogle af de historiske romaner der har fanget mig mest er Philippa Gregorys bøger fra Tudor-tiden, Jan Guillous Arn-serie og Ken Folletts Jordens søjler, som alle kan anbefales. Og ovre i den mere alternative historiefortælling er der Naomi Noviks Temeraire-serie som foregår under Napoleonskrigene – hvis der havde været drager med.
    Som barn var jeg vild med Herta J. Enevoldsens bøger om især kvindelige historiske personer, og selvom de ikke helt holder for mig i dag, så grundlagde de min interesse for historiske romaner.

    Like

    1. I 1837 bliver hun dronning.
      De bedste historiske romaner jeg har læst er af Maria Helleberg, der har skrevet om Caroline Mathilde i “Mathilde Magt og Maske”, om hendes datter Louise Augusta i “Kærlighedsbarn” og hendes barnebarn Caroline Amalie i “Dronningeskolen”.

      Like

  2. Hun overtog tronen i 1837. Historiske romaner: Jordens søjler, Uendelige verden og den seneste trilogi af samme forfatter Ken Follett,. Desuden et par japanske bøger : Spurvenes sky og stilhedens tårn, af Takashi Matsouka. Skønne, skønne bøger 🙂

    Like

  3. 1837! Serien er simpelt hen bare så fantastisk! Venter (u-)tålmodigt på sæson 2!
    Den historiske roman der har rørt mig mest på det seneste er Bogtyven (hvis den tæller) eller Maus (Art Spiegelman) – begge super fantastiske bøger! Elsker også Jordmoderen. 🙂 vil elske at vinde Victoria ❤

    Like

  4. Svaret er 1837. Det er længe siden jeg har læst en historisk roman, hvis man ikke lige tæller Krig og fred med for den handler jo om Napoleonskrigene i starten af 1800-tallet, den har sine lyspunkter, men jeg synes ikke at det hele tiden er en fornøjelse at læse den 😉

    Like

  5. 1837
    Så første del af Victoria i går og hold op hvor var den god. Udenlandske forfatter som skriver historiske ting og som jeg elsker er bl.a. Philippa Gregory og af danske Maria Helleberg

    Like

  6. 1837 – efter et halvt år med uddannelse som læsevejleder, vil jeg nyde at få en skønlitterær læseoplevelse i form af en historisk roman. Jeg er også vild med Ken Folletts serie.

    Like

  7. Svaret er 1837⭐️Jeg synes historiske romaner er super spændende og lærerige, Livlægens søn, Leonora Christina & Vinters verden er nogle af de gode…altså alle Ken Folletts bøger er jo super gode⭐️Ville elske at læse Victoria🙏🏻

    Like

  8. Svar: 1837. Jeg husker især bøgerne om Leonora Christine. som jeg læste som teenager (mange år siden). Sidste år læste jeg en serie om Cæsar, af Conn Iggulden. Den var også super spændende

    Like

  9. Det gjorde hun i 1837 🙂
    Jeg læser ikke mange historiske romaner, Men det kunne være jeg skulle gøre det lidt mere. En jeg faldt for i min ungdom er ‘Borte med blæsten’ og den er jeg stadig helt tosset med 🙂

    Like

Leave a Reply

