Dewey’s 24 Hour Readathon forår 2017 (#5) – en minutiøs opdatering følger!

Featured image
Featured image
Featured image

Kl. 13.55: Jeg trisser og tripper rundt i lejligheden, og venter på, at klokken snart slåer 14, så vi kan begynde vores læsemaraton. NU er ventetiden nemlig snart forbi, og et døgn fyldt med hygge, snacks og læselykke kan begynde. Herhjemme har vi bagt Daim cookies, hygget og tullet rundt. Jeg har støvsuget, ordnet tøj og efterhånden som tiden nærmere sig kl 14, så søger mine øjne mere og mere hen mod min udvalgte læsebunke. Åh, jeg ser så meget frem til dette Dewey’s 24 Hour Readathon, og jeg glæder mig så meget til, at kigge med rundt hos tusindvis af andre læsere rundt om i verden! Regnen drypper hist og her, og skyerne er mørke – et rigtigt hyggelæsevejr! Jeg ser frem til et døgn fyldt med massere af skønne, mystiske, mørke og uhyggelige fortællinger i litteraturens mangfoldige verdener, men også til grin, smil, tårer og trætte øjne. Kaffen og lidt snacks er gjort klar, og nu vil jeg sætte mig til rette i sofaen med Persuasion & Lady Susan af Jane Austen, som jeg længe har ville læse. Isabel går i gang med Hundemand, der er hendes længste bog, men også den bog, som hun glæder sig allermest til at læse. I løbet af vores læsedøgn vil jeg løbende opdater om, hvordan vores læsning forløber. Jeg ønsker alle jer læsere et fantastisk læsedøgn, og jeg glæder mig til, at følge med i jeres læsning i løbet af de næste fireogtyve timer!

Kl. 18.00:
Tiden flyver af sted, og klokken er allerede seks! Vi har spist snaks, hygget, pjattet og læst en masse. Isabel er nu ved sin sidste bog i dag – hun er bare så god! Jeg har læst lidt over hunderede sider, og går om ikke så længe i gang med volume to i Persuasion. Min koncentration halter, og jeg har svært ved at sidde stille, men måske lidt mad ville hjælpe. Så nu vil vi lave lidt mad og spise inden, at læsningen fortsætter. Hvordan forløber jeres læsning?

Kl. 21.00:
Lige om lidt slår klokken 21, og jeg har lige læst den sidste side i min første bog. Jeg valgte også at læse Lady Susan for at gøre bogen færdig. Jeg havde svært ved at blive fanget Persuasion, men tænker at det er fordi, at mine tanker konstant er på afveje. Der var dog flere steder i romanen, hvor jeg havde svært ved, at slippe bogen i jagten på at høre mere om Anna. Persuasion er Austens sidste færdigskrevet roman, og den er noget mere dunkel og alvorlig med meget fokus på ægteskab og nye giftemål. Jeg blev dog ikke fanget af de mange afsøgninger af, om en given ægtemand nu var den rigtige. Isabel har for længst læst sin sidste bog, og hun har fået læst 334 sider i dag. Hun er bare så god, og nu får hun lige en lille is inden sengetid – det er jo lørdag. Jeg vil forsøge mig med The Spook’s Apprentice, som er en genlæsning, jeg har set meget frem til. Hvis min koncentration ikke bliver bedre i løbet af læsningen af Delaneys urbane fantasy opgiver jeg nok snart, og går i seng, og håber på at det er bedre i morgen. Får I læst nogle skønne bøger derude? Og spist massere af lækkerier?

Kl. 24.00:
Om lidt slår klokken midnat, og jeg er godt halvvejs igennem The Spook’s Apprentice, som er lige så god, som jeg husker! Min koncentration er blevet bedre, og jeg har siden kl 21 læst god 130 sider, kigget rundt ved de andre bogbloggere, og været en tur rundt på Instagram og Twitter, som begge steder vrimler med flotte billeder, gode citater og skønne øjebliksbilleder, som viser et glimt af læselykke og læsehygge! Nu er tiden kommet til en lille pause med et lille bad, og endnu en rundtur ved de andre læsere. Mine øjne er ved, at være en smule tunge, men tænker at et bad og en meget stærk kop kaffe kan kurrer lidt af trætheden. Hygger I jer derude?

Kl. 02.30:
Tiden er løbet fra mig med læsningen af The Spook’s Apprentice, som er mega spændende! Jeg følger Tommy, der er den syvende søn af den syvende søn, som kommer i lærer som heksejæger. Her følger jeg Tommys mange læretimer, men også i heftige kampe med stærke og onde hekse. Virkelig spændende, men nu er mine øjne ved, at være ret små og bogstaverne begynder at myldre rundt på siderne, så jeg vil snart hoppe under dynen med resten af romanen, og få et par timers ro i mit hoved. Jeg er dog klar til, at læse videre i morgen tidlig! Sov godt derude!

Kl. 10.15:
Det var super fantastisk med en lille lur. Jeg stod op kl 8.30 og fik lækker morgen mad, mens jeg har læst The Spook’s Apprentice færdig. Sikke en god bog. Isabel har læst sin fjerde bog, Tiggerdrengen Tam af Jo Salmson, så nu slapper hun lige lidt af inden, hun skal i gang med, at læse sin sidste bog under dette maraton. Jeg hopper fluks videre med bogen The Crime Club – Mystery & Mayhem, som jeg vil læse, som min sidste bog. Jeg når nok ikke flere, men det er også super fint. Jeg stopper læsningen kl 13, da jeg har et lille møde, men det går jo nok. Hvordan går jeres læsning?

Kl. 11.56:
Lige omlidt er klokken 12, og jeg går ind i min sidste læsetime ved dette Dewey’s 24 Hour Readathon. Den lille detektiv antologi, som jeg læser lige nu er rigtig god, og spændende! Historierne er spændende og mystiske! Jeg har lige læst om forbrydelser, som virker umulige at løse, men intet er umuligt med den rette vinkel. Isabel har læst sin sidste bog og slapper nu lidt af. Min slutspurt sætter ind, og jeg vil nyde denne sidste time!

Kl. 13.00:
Vores læsemaraton er ved, at nå ved vejs ende, og det har endnu engang været et fantastisk døgn trods min til tider manglende koncentration. For mig er det lige så meget hyggen med Isabel, at vi læser sammen og de mange besøg rundt hos andre bogbloggere og besøg på de sociale medier, som gør denne halvårlig tradition til en begivenhed, som jeg ikke på nogen måde vil gå glip af. Isabel og jeg har haft en bogfest, hvor vi har spist usundt i lange baner, og haft det sjovt med, at tage en masse fjolle billeder – det er lykken – som viser et lille glimt af min lykkeverden! Isabel fik læst alle sine fem bøger nærmest på rekord tid, og hun kom således i mål med sine 500 sider. Min læsning forløb rolig og dog frem af. Jeg fik puttet under lune og uldne tæpper, drukket en masse kaffe og cola, sovet ca 4,5 timer og jeg kom op på 789 læste sider. Det er super fedt, og jeg genfandt en smule af min koncentration, som jeg håber på, at kunne holde en smule ved! Detektiv antologien er super god, mystisk, sjov og spændende indtil nu, hvor både de induktive og deduktive opklaringsmetoder tages i brug. Jeg læser bogen færdig i eftermiddag eller i aften. Måske at jeg lige skal have en lille lur, når jeg kommer hjem igen. Tusind tak for jer, der har læst med, tak for alle de søde og sjove kommentarer jeg har fået, og tak fordi, at jeg har kunne følge med i jer andres læsninger også! Tak for jer!

Featured image
Featured image
Featured image

34 thoughts on “Dewey’s 24 Hour Readathon forår 2017 (#5) – en minutiøs opdatering følger!

  1. Åh, daim! Hvorfor har jeg ikke tænkt på det???
    Lækkert, at I to hygger jer sammen endnu engang! ❤
    Jeg håber, at det er blevet bedre med din koncentration og at du får nogle skønne timer med læsning! ❤

    Like

    1. De er nu lækre de daim småkager – sig til, og jeg sender dig opskriften. De er super nemme at bage ❤ Koncentrationen har det stadig svært – tankerne stikker hele tiden af, men sådan er det når man har meget om ørene.
      Mange tak, søde – håber også at du nyder læsningen ❤

      Like

      1. Det må du gerne!
        Hvor er Isabel altså sej – giv hende en high five herfra! ❤
        Dejligt, at en genlæsning var sagen for dig – de kan være så skønne nogle gange!
        Rigtig god fornøjelse med læsningen i dag også!

        Liked by 1 person

  2. Hvor er din datter sej og jeg håber da det hjælper lidt på koncentrationen at få lidt mad 🙂 Jeg har knapt nok fået startet på en bog endnu. Jeg skal hele tiden lige noget andet, men det bliver forhåbentlig bedre senere når der bliver ro i huset 🙂 fortsat god aften 🙂

    Like

      1. Jamen det gik fint – sluttede aftenen af med klassiske eventyr, men jeg måtte snige i seng kl. 00.00, da jeg skulle på arbejde i dag. Nu er jeg hjemme igen og nyder at læse om jeres andres læseoplevelser i dag 🙂

        Mvh.
        Den lille Bogblog

        Like

Leave a Reply

