De 47 nye Penguin Little Black Classics!

Featured image
Featured image

A great book should leave you with many experiences, and slightly exhausted at the end. You live several lives while reading.
― William Styron

Sidste onsdag skrev jeg et lille indlæg om mine nyeste bogskatte, der bestod af hele 80 nye bøger fra samlingen Little Black Classics, men jeg lovede også at vende tilbage i denne uge med et nyt indlæg om de nye bøger, som Penguin har tilføjet serien. Jeg troede først, at det var 46 nye bøger, men her i april måned har de tilføjet endnu en til samling. Så der er nu 47 nye små lækre sorte bogskatte, som venter på at komme hjem til mig, og finde deres plads i min reol. Jeg har opstillet bøgerne efter nummer på den nedestående liste. Der er flere af dem, som jeg glæder mig til at læse. Jeg tænker ikke, at købe disse 47 bøger med den ikoniske pingvin efter nummer, men mere efter, hvilke jeg kunne tænke mig at læse. Så tænker jeg, at de nok alle sammen bliver føjet til min samling efterhånden. Jeg har faktisk allerede kommet til at klikke tre af dem hjem, som jeg glæder mig til at læse. Den første er nummer 87 To be read at Dusk af Charles Dickens, men det havde I måske allerede gættet….. Den næste bog er nummer 125 Waterloo af Victor Hugo, som jeg ikke kender så meget til, men har hørt meget om. Den sidste er nummer 88 The Stolen White Elephant af Mark Twain, som jeg heller ikke kende, men jeg glæder mig til endelig, at læse noget af Twain.


81: Lady Susan by Jane Austen
82: The Body Politic by Jean-Jacques Rousseau
83: The World is Full of Foolish Men by Jean de La Fontaine
84: The Sea Raiders by H.G. Wells
85: Hannibal by Livy
86: To Be Read at Dusk by Charles Dickens
87: The death of Ivan Ilyich by Leo Tolstoy
88: The Stolen White Elephant by Mark Twain
89: Tyger, Tyger by William Blake
90: Green Tea by J. Sheridan Le Fanu
91: The Yellow Book by Ernest Leverson mm
92: Kidnapped by Olaudah Equiano
93: A Modern Detective by Edgar Allan Poe
94: The Suffragettes by Various
95: How To Be a Medieval Woman by Margery Kempe
96: Typhoon by Joseph Conrad
97: The Nun of Murano by Giacomo Casanova
98: A Terrible Beauty Is Born by W.B. Yeats
99: The Withered Arm by Thomas Hardy
100: Nonsense by Edward Lear
101: The Frogs by Aristophanes
102: Why I Am so Clever by Friedrich Nietzsche
103: Letters to a Young Poet by Rainer Maria Rilke
104: Seven Hanged by Leonid Andreyev
105: Oroonoko by Aphra Behn
106: O Frabjous Day! by Lewis Carroll
107: Trivia: or, the Art of Walking the Streets of London by John Gay
108: The Sandman by E.T.A. Hoffmann
109: Love that Moves the Sun and Other Stars by Dante Alighieri
110: The Queen of Spades by Alexander Pushkin
111: A Nervous Breakdown by Anton Chekhov
112: The Book of Tea by Kakuzō Okakura
113: Is This a Dagger Which I See Before Me? by William Shakespeare
114: My Life Had Stood a Loaded Gun by Emily Dickinson
115: Daphnis and Chloe by Longus
116: Matilda by Mary Wollstonecraft Shelley
117: The Lifted Veil by George Eliot
118: White Nights by Fyodor Dostoyevsky
119: Only Dull People Are Brilliant at Breakfast by Oscar Wilde
120: Flush by Virginia Woolf
121: Lot No. 249 by Arthur Conan Doyle
122: The Rule of Benedict by Benedict of Nursia
123: Rip Van Winkle by Washington Irving
124: Anecdotes of the Cynics by Various
125: Waterloo by Victor Hugo
126: Stancliffe’s Hotel by Charlotte Brontë
127: The Constitution of the United States by Founding Fathers

Hvis I bruger Goodreads, så kan I også finde alle bøgerne der, og læse lidt om alle de 47 nye tilføjelser til bogsamlingen med den lille fine sort-hvide pingvin. Jeg håber på, at dem som jeg har bestil kan nå at komme hjem til Dewey’s 24 Readathon næste weekend, så jeg kan forsvinde ind i deres lille sorte format i løbet af de 24 timer, som jeg dedikerer til læsning sammen med mange andre tusindvis af læsere verden over. Har I læst en eller flere af de nye tilføjelser? Eller hvilke glæder I jer til at læse?
Featured image

4 thoughts on “De 47 nye Penguin Little Black Classics!

  1. Det ser ud til at jeg allerede har købt en af dem; Flush af Virginia Woolf. Jeg har dog kun 2 indtil videre, men mon ikke jeg skal have købt en hel del mere?

    Jeg skal dog til London i næste uge, så jeg skrev muligvis lige nogle stykker ned som jeg skal lede efter derovre. Mange tak for den udførlige liste! 🙂

    Like

  2. Jeg var ikke særlig glad for ‘The Stolen White Elephant’, men fandt ‘To be Read at Dusk’ ret hyggelig. Kan også anbefale nr. 121 ‘Lot no. 249’. Den synes jeg var virkelig underholdende 🙂

    Like

Leave a Reply

