Allerede to år- hvor blev tiden dog af…. (Giveaway 4#)

Featured image
Featured image

Tænk, at det allerede er to år siden, at jeg startede bloggen. Det har været to år fyldt med de bedste, skønneste og mest fortryllende læseoplevelser, og ikke nok med det, så jeg har kunne dele mine læsninger og læseindtryk med alle jer derude. Bloggen har dog til tider stået stille i kortere eller længere perioder, men det har bestemt ikke været med min gode vilje. Jeg elsker at læse, og dele mine krydsende rejser i litteraturens mangfoldige og fantastiske verdener med jer her i min lille litterære hule. Det giver mig et frirum, hvor jeg kan forsvinde ind i fiktionens verden for en stund bare for at slappe af, eller når hverdagens fortravlede tummerum bliver for meget. Men uden jer, som læser med, ville det ikke være nær så sjovt og hyggeligt!

I andledningen af bloggens to års fødselsdag afholder jeg en giveaway, hvor jeg udlodder to bøger. Den ene bog, som du har mulighed for at vinde er Den inderste fare af Birgithe Kosović, der er en biografisk roman om den forhadte statsmand Erik Scavenius. Det er både en politisk og personlig beretning, hvor man som læser kommer helt tæt på den stærke mand, som få havde svært ved at følge og støtte i krigens sværeste stunder. Men forhandlinger og forhandlingens rum skaber tid – tid, der udsatte Tysklands endelige besættelse af Danmark, hvilket var Scavenius’ mål. Der kommer en anmeldelse af bogen her på bloggen på lørdag, hvor I kan læse mere om bogens handling, og hvad jeg syntes om romanen. Tusind tak til Politikens Forlag, som har været så søde at sponsore bogen i anledningen af bloggens fødselsdag!

Den anden bog du har mulighed for at vinde, er det fine og klassiske eventyr The Prince and the Pauper af Mark Twain fra Folio Society, som udgiver de smukkeste bøger. En prins og en tiggerdreng mødes tilfældigt, og de opdager, at de ligner hinanden på en prik. De beslutter sig for, at prøve at bytte identitet, men da vagterne kommer ind, smider de prinsen ud, da de ikke kan genkende ham, men tror at han er tiggerdrengen. Nu i forbyttede skikkelser prøver begge drenge at tilpasse sig deres nye tilværelser, hvor de hver især lærer klassernes leveregler. Prinsen forsøger at finde en måde, han kan komme hjem til sin retsmæssige plads igen, men det er ikke helt så let.

For at deltage i min fødselsdags giveaway skal du blot skrive en lille kommentar om, hvad du skal læse i juleferien eller hvad du glæder dig allermest til her i julen, samt hvilken bog som du ønsker at vinde. Jeg trækker lod blandt alle deltager tirsdag d. 20 december, og jeg offentliggøre de to vindere her på bloggen. I skal dog huske, at skrive jeres mail i kommentaren, så jeg kan komme i kontakt med vinderne. Her til sidst vil jeg endnu engang sige tusind tak til alle jer, der læser med, og en stor tak til forlagene for det gode samarbejde!

Featured image
Featured image

21 thoughts on “Allerede to år- hvor blev tiden dog af…. (Giveaway 4#)

  1. Tillykke med bloggen og lykke fremad med den. Det er ihvertfald hyggeligt at få lov at læse med 😀
    Jeg tør slet ikke planlægge hvilke bøger jeg gerne vil læse i juleferien, da jeg kommer til at have alt for travlt med eksamens læsning, til at jeg tør håbe på at jeg har tid til at læse andet end det. På trods af dette kunne det da ikke skade at vinde ” The Prince and the Pauper” af Mark Twain. Så kan den stå klar til eksamnerne er overstået. Så er der lidt elstra at glæde sig til (:

    Like

  2. Tillykke med fødselsdagen og tak for mange fine blogindlæg 😀
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde “The Prince and the Pauper”, den har jeg altid gerne ville læse 🙂
    Hilsen Michala (mescherich@hotmail.com)

    Like

    1. Hov… glemte da helt at skrive hvad jeg gerne vil læse i juleferien… Hvad det præcist bliver har jeg svært ved lige at forudsige. Formentlig noget Game of Thrones eller andet fantasy 🙂

      Like

  3. Tillykke! 😀

    Jeg er i gang med at læse “Et lille liv” og den fylder mig bare på alle måder. Sikke en læseoplevelse!

    Jeg håber på at vinde The Prince and the Pauper af Mark Twain. 🙂

    (bookmeupscotty@gmail.com)

    Like

  4. Jeg er pt arbejdsløs og ærlig talt glæder jeg mig ikke særligt meget til noget. Det hele flyder sammen i den samme grå tåge af jobsøgninger og afslag og ikke at have råd til gaver 😦

    Nå men jeg skal jo ikke ødelægge julestemningen for alle andre 😉
    Jeg ville gerne vinde The Prince & the pauper. Min e-mail er kbpachniuk@gmail.com

    Xoxo

    Kathrine

    Like

  5. Stort, stort, STORT tillykke med bloggen sødeste Karina!

    Jeg ved ikke, om der bliver meget tid til læsning i juleferien. Jeg har ikke set min familie i 2-3 måneder, så jeg vil nyde tiden sammen med dem. Både hos min mor, men også hos min far. Så læsning bliver nok en anden prioritet lige dér.

    Jeg vil meget gerne vinde “The Prince and the Pauper” – hvor er den dog yndig!

    Rigtig god jul til dig ❤

    Rikkestavski@gmail.com

    Like

  6. Stort tillykke med bloggens fødselsdag og rigtig glædelig jul 😀

    Jeg ved ikke rigtig, om jeg når at få læst noget i juleferien. Især fordi jeg ikke som sådan har ferie med en eksamensopgave, der skal afleveres d. 4/1. Desuden skal jeg både være sammen med mine forældre og på besøg hos min svigermor i nogle dage. Jeg håber dog på, jeg får læst lidt i nogle af de bøger, jeg håber/ved der ligger under juletræet 🙂

    Jeg ville elske at vinde “The Prince and the Pauper” af Mark Twain.

    funny94girl@hotmail.com

    Like

  7. Stort tillykke med bloggens fødselsdag. Jeg håber, du får mindst lige så meget glæde af den i året, der kommer!
    I juleferien skal jeg sandsynligvis læse Dæmpndræberen 3, som jeg lige hentede på biblioteket i går. Hvis jeg når at blive færdig med den inden jul, bliver det Skyriel.
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde The Prince and the Pauper, en klassiker jeg aldrig har fået læst, og så endda i så smuk en udgave. Min email er bogligeoplevelser@gmail.com

    Like

  8. Stort tillykke med blogens to år og sikke en dejlig konkurrence. Jeg vil rigtig gerne være med i konkurrencen om Den inderste fare af Birgithe Kosović 🙂

    Jeg læser eventyr og ventyrgenfortællinger her i december. Det er dog ikke gået helt som planlagt, da jeg lige havde en stak anmelderbøger, der havde første prioritet, men dem er jeg ved at have bund i nu, så jeg kan komme i gang med eventyrerne 🙂 God december til dig!

    Like

  9. Stort tillykke 😀 Jeg vil gerne vinde Mark Twain-bogen, den et simpelthen så smuk. Jeg husker, jeg faldt over tv-serien i en juleferie for længe siden!

    Benteskou(a)Gmail.com

    Like

  10. Til lykke med din fødselsdag. Ud over en kæmpe stak terminsprøver i julen så skal der læses “Dybet” af Michael Katz Krefeld og Planen af Morten Pape. Jeg er både tysklærer og har undervist i historie, så bogen om Scavenius “Den inderste fare” vil jeg meget gerne læs

    Like

      1. Hej Sonja
        Tusind tak for din deltagelse i konkurrencen! Vinderen er fundet og det blev Suzanne. De bøger, som du har udvalgt dig lyder spændende.
        Håber at du nyder de sidste decemberdage. Godt nytår.

        Like

  11. Tillykke 🎊

    Mit ønske er den inderste fare da jeg tror det lige er en min far og jeg vil nyde at diskutere og vende når vi begge har læst den.

    Juleferien byder forhåbentlig på Mari Jungstedt, du går ikke alene.
    Den ligger i hvert fald og venter på mig ☺

    Suzz.m.c@gmail.com

    Glædelig jul 🎄

    Like

  12. Hip hip hurra og tillykke med Bloggens 2 års fødselsdag Karina! Skøn med fejring af den med et godt indlæg og bog konkurrence! Ser frem til dine indlæg i det nye år og hvilken spændende anmeldelser af bøger du byder på!
    Jeg har endeligt ikke rigtig ferie i år da jeg er arbejdsløs og i praktik. Så de 2 dage jeg ikke skal møde hvor butikken har lukket går med julefrokoster i familien og tømmermænd og afslapning efter nytår.. Men værd det sagt så prøver jeg altså på at klemme en go bog ind hvor jeg kan! Hihi.. lige nu læser jeg Diabolik af S. J. Kincaid og håber på at jeg får læst Celle 7 af Kerry Drewery, Jane Eyre, Fantastic Beast and Where to Find Them også plus det løse! Har alt for mange bøger jeg vil læse men når det nok 😋😄 jeg vil rigtig gerne vinde The Prince and the Pauper af Mark Twain! Er i år begyndt at læse lidt klassikere, eventyr og refortællinger! Også kan man ikke modstå det smukke cover!har kigget flere gange på det på nettet! ❤❤❤ krydser fingre og håber på en tidlig julegave/fødselsdagsgave! (19 januar)
    Med venlig hilsen Malene Erika
    (maleneeek@hotmail.com)

    Like

  13. Åh, stort tillykke med det, sødeste Karina ❤

    Jeg skal i hvert fald have læst ‘En flamme i natten’ af Sabaa Tahir, ‘Panteon’ af Boris Hansen og ‘På kant med livet’ af Jennifer Niven!
    Og ellers glæder jeg mig bare til at nyde juleaften med min kære mor. 🙂

    Jeg elske at vinde ‘The Prince and the Pauper’ af Mark Twain og så rigtig glædelig jul til dig! ❤

    Min mail er: hulgaard92@hotmail.com

    Like

  14. Tillykke, jeg har noget Game of Thrones som gerne skulle afsluttes 🙂 Hvis jeg vandt, så ville jeg gerne vinde Mark Twain.. historien minder lidt om filmen “bossen og bumsen” kunne være sjovt at se hvor meget de har til fælles 🙂

    Like

Leave a Reply

