TBR at Dewey’s 24 Hour Readathon 2016

Featured image
Featured image

Så nærmer tiden sig stille for det halvårlige Dewey’s 24 Hour Readathon, som sætter sin start lørdag d. 22 oktober kl 14. Dewey´s 24 Hour Readathon er to halvårlige begivenheder, som jeg priorieter høj i min kalender, da det er et døgn fyld med læselykke. Det er nemlig tiden til hygge, fordybelse og ikke mindst skønne fælleskaber på tværs af lande på de sociale medier, der alle drejer sig om boglige læseglæder. Jeg glæder mig rigtig meget til et læsedøgn, hvor jeg håber på at få læst en hel del, men bestem også hygget med min datter og snakket med jer andre, der læser med derude rundt omkring i verden. Det er fjerde gang, jeg deltager i læse-maratonet, og det er med en lille sommerfugl i maven og et smil på læberne, at jeg ser frem til et døgn fyldt med klassikere, spænding og kærlighedsfortællinger i store mængder. Hvis du kunne tænke dig, at være med til at læse i firetyve timer sammen med mange andre glade læsere på kryds og tværs af verdens grænser, så kan du til melde dig her på Dewey’s 24 Hour Readathon.

Igen i år læser jeg noget af tiden sammen med min datter, Isabel, der nyder at vi kan læse sammen i så mange timer, men også hyggen og selvfølgelig alle de usunde ting, der følger med, når læsehyggen sætter ind i vores lille hjem. Isabel har til dette læse-maraton udvalgt sig fem bøger, hvor hun med store lethed udvalgte de fire af bøgerne på biblioteket. Hun skal læse Kaptajn underhylder – nr.4 af Dav Pilkey, Hjemsøgte huse af Russell Punter, Dæmonporten 1 – Troldmandens plan af Peter Gotthard, Det fortryllede slot af Rosie Banks og Oliver Twist af Charles Dickens. Jeg har valgt, at dele hendes læsning op i løbet af dagen, aften og om morgnen, så hun ikke syntes at det bliver alt for meget, at skulle sidde stille så længe ad gangen. Isabels skønne bogbunke kommer i alt op på 450 sider.

Min særlig bunke med bøger er nøje udvalgte, hvor jeg har bestilt flere af værkerne hjem til dette specifikke døgn, men det har nu ikke været helt let at vælge alligevel, da jeg har mange spændende bøger stående på mine mange boghylder, som jeg endnu ikke har læst. Til dette læse-maraton har jeg udvalgt en noget mindre bunke end jeg valgte i foråret, da jeg tænker at vælge fra reolen, hvis jeg skulle løbe tør for læsestof, hvilket jeg dog betvivler, at jeg gør. Da jeg, som nævnt i det tidligere indlæg, skal skrive speciale om flere af Charles Dickens værker, så havde jeg tænkt at gøre readathonet lidt specialeorienteret, men det bliver det ikke helt så meget alligevel, da jeg havde planlagt at skulle læse bogen Penny Dreadfuls fra Barnes & Noble Collectible Editions, men bogen er desværre forsinket i udgivelsesprocessen. Jeg skal nu alligevel læse lidt af Dickens, og jeg har valgt Oliver Twist, samt en eller flere andre af hans romaner, hvis jeg når at blive færdig med min læsestak. Jeg har også valgt børneklassikeren The Call of the Wild af Jack London, som jeg gerne har ville læse længe. Jeg har også valgt den russiske Petersburg Tales af Nikolai Gogol, som jeg har fået anbefalet af Rikke fra Paperback Castles. Jeg er overbevist om, at de russiske eventyr passer helt perfekt til de sene aftentimer, hvor jeg kan krybe sammen med uldne tæpper og varm kakao i hjørnet af sofaen.

Den næste bog i min lille bunke er Ethan Frome af Edith Wharton, der er en lille fin klassiker, som jeg har hørt meget godt om. Da jeg under en af mine små besøg på Barnes & Nobles hjemmeside faldt over Beauty and the Beast and other classic Fairy Tales bestilte jeg straks bogen hjem. Jeg glæder mig til, at læse mange af de fine eventyr med de smukkeste farverige illustrationer, som jeg tænker, at læse ud på de små nattetimer, hvor hovedet er træt og øjnene tunge – så er der ikke noget bedre end finurlige og søde eventyr. Bogen er så smuk, fin og skrøbelig med sin rosafarvede læderindbinding. Den sidste bog i min lille udvalgte bogstak er en fin lille sag med Selected Pomes of Emily Dickinson. Det er en fin lille lyriksamling, der er smukt illustreret på bogens cover, og med fine guldsider. Det er længe siden, at jeg har læst digte af Dickingson, og jeg ser frem til et gensyn med nogle af hendes smukkeste digte. Min samlede læsebunke består i alt af 1.764 sider, og jeg håber, da på at få læst dem alle, men da jeg også i høj grad værdsætter at følge med på de sociale medier, og skrive med andre læsere på tværs af verdens landegrænser, så vil en hel del af min tid også gå med at kigge forbi andre bogbloggere og følge med i deres læsedøgn.

Som de andre gange jeg har deltaget i Readathon, så laver jeg et løbende indlæg, hvor du kan følge min læseproces gennem de fireogtyve timer. Du kan følge mig her på bloggen, på bloggens facebookside, på Twitter, hvor jeg løbende skriver om små sjove påfund og søde citater, på Instagram, hvor jeg deler øjebliksbilleder under læsningen og på Goodreads, hvor jeg opdaterer med små skriblerier og stjerner.

Skal du også deltage i et døgn fyldt med lækkerier, skønne bogglade mennesker og sjove finurligheder? Hvor kan jeg i såfald følge med i din læsning, og hvilke bøger har du udvalgt?

Featured image
Featured image

10 thoughts on “TBR at Dewey’s 24 Hour Readathon 2016

  1. Det er simpelthen så hyggeligt, at I skal læse sammen ♥

    Jeg deltager også og har sammensat en bogstabel med uhyggelige bøger sådan i anledning af det kommende Halloween 😉

    Mvh.
    Denlillebogblog.dk

    Like

  2. Jeg semideltager i år, for skal nemlig arbejde 15-23 lørdag (og søndag). Men håber at få læst en enkelt roman, måske hele to, hvis jeg er vild 😉

    Synes det er herligt, din datter er med! Lyder så hyggeligt!

    Julie

    Like

    1. Arbejde, det skal jo passes, og er ikke til at løbe uden om 😉
      Jeg er også meget glad for, at hun vil være med. Hun nyder læsning næsten lige så meget som mig, og det gør det jo ekstra hyggeligt 🙂

      Like

  3. Hvor er det en fin læsestak og hvor det hyggeligt at du læser sammen med din datter. Jeg skal helt sikkert følge med, så jeg kan se hvordan jeres læsedøgn går 🙂

    Like

Leave a Reply

