Bogbloggertræf 2016 #2

Featured image
Featured image
Featured image

Det var meget tidelig morgen, da jeg forrig lørdag begav mig den lange vej mod Aalborg, hvor det årlige Bogbloggertræf blev afholdt. Det var en dag, som jeg længe havde glædet mig til, og glæden blev da også opfyldt til UG. Da åbningen for slaget af billetter startede skyndte jeg mig straks at tilmelde mig, da jeg syntes at det er fedt, at nyde dagen sammen med alle de andre bogbloggere. Her er nemlig tid og mulighed for at få snakket og hygget i stor stil. Det sker ikke så tit, at jeg møder de andre blogger ude i den virkelige verden, så det at kunne snakke med så mange skønne mennesker på en dag er jo bare fantastisk. Til dette års bogbloggertræf var dagen arrangeret noget anderledes end sidste år, men det var en super skøn dag, hvor jeg også fik muligheden for at snakke med fire forfatter, som var indbudt. Sidste år deltog jeg for første gang i Bogbloggertræf, og det er muligt at læse indlægget fra en skøn dag Her.

Da klokken slog 12 åbnede dørene ind til det lokale, som vi skulle være i, og 43 bogbloggere strømmede ind af den smalle dør. Igen i år var bordene dækket så smukt, men med flotte lilla farver. På bordene var der navneskilte, og ud for hver plads stod Lene Dybdahls nye bog Skyriel, som er en bog jeg glæder mig til at læse! På bordene lå der også en pakke til hver, der indeholdte bogen, som er skrevet af årets hemmelige gæst. I bogenpakken var Ravnenes hvisken af Malene Sølvsten. Irene fra bogbloggen Boghunden interviewede Malene, mens vi andre fik spist en lækker frokost. Efter interwievet fik vi alle muligheden for at få signeret vores nye bog af Malene. Herefter var der konkurrencer med bøger, og tid til en lille snak. Kort efter trak de tre arrangører Irene Elisabeth Jensen fra Boghunden,
Michelle H. Lindberg fra The Small Wonders of Life og Simone Hagemann fra Boghjørnet det sorte gardin til side, som gemte på de fineste muleposer fra Gyldendal, der indeholdte mange bøger blandt andet bogen skrevet af Nick Clausen der var en af de fire forfattere, et så fint bogkrus og andre lækre ting.

Da vi påforhånd kendte navnene på de fire indbundte forfatter, havde flere medbragt bøger hjemmefra, så de kunne blive signeret af Nanna Foss, Nick Clausen, Marie-Louise Rønning og Pernille Vørs. Jeg ærgrede mig en smule over, at jeg endnu ikke ejede Helbrederen af Marie-Louise Rønning, da det er en bog, som lyder meget spændende, men også kunne have været super fedt, at få signeret. Romanen må komme på min ønskeliste til jul, og så må jeg tænke mig til resten indtil, at jeg måske møder Marie-Louise igen. Da signeringerne var overstået havde klokken allerede sneget sig langt op af eftermiddagen, og det var tid til kaffe og kage – og hvilken kage! Det var en af de fineste og lækreste kager, som jeg har set og så smagte den helt fantastisk! Mens vi spiste den lækre kage holdte Mie Møller Nielsen, der er oversætter og redaktør hos DreamLitt, foredrag om arbejdet som oversætter på et forlag. Hun har oversat Brandon Sandersons bøger Strålhjerte og Ildkamp. Det var spændende at høre om de mange sproglige finurligheder og fif, som tages i brug i oversættelsesarbejdet.

Så var tiden kommet til debatpunket, hvor alle fik muligheden for at stille og svare på spørgsmål. Det var og er altid et vigtigt punkt, da vi bogbloggere kan debatterer i et åbent og nærværende forum, og der var mange gode emner, som blev taget op. Så blev det igen tid til konkurrencer, og i denne omgang var jeg en af de heldige vindere. Jeg vandt bogen Elektra af Jakob Melander, der er en af efterårets nyeste krimier, som jeg også glæder mig til at fordybe mig i – for der er ikke noget bedre end en god krimi i nye og næ. Som afslutning på en helt igennem fantastisk dag blev der endnu engang trukket i det sorte gardin, der gemte på lækre bookiebags fra mange forskellige sponsorerer. Tusind tak for et super fint bogbloggertræf – det var super hyggeligt at hilse på jer alle sammen, og jeg håber ikke, at der går et helt år, før at jeg ser mange af jer igen.

Stor tak til sponsoerne for Bookiebags og accessories, som forkælede os bogbloggere på denne skønne dag:
Bog & idé Aalborg, Østeraa
DreamLitt
Forlaget Facet
Gads Forlag
Gyldendal
Jentas
Lindhardt & Ringhof
Nicole Boyle Rødtnes
Plusbog
Politikens Forlag
Rosinante & Co.
Storytel
Turbine
Tellerup
Evas kagerier

Bøger til konkurrencer:
Dansk bibelselskab
Lotte Petri
Marie-Louise Rønning
Nick Clausen
Pernille Vørs
Tellerup

Stor tak til arrangørerne for en skøn og dejlig dag:
Irene Elisabeth Jensen fra Boghunden
Michelle H. Lindberg fra The Small Wonders of Life
Simone Hagemann fra Boghjørnet

Tak til forfatterne og oversætter:
Nanna Foss
Nick Clausen
Marie-Louise Rønning
Malene Sølvsten
Pernille Vørs
Mie Møller Nielsen, der er oversætter og redaktør hos DreamLitt

Featured image
Featured image
Featured image
Featured image

Leave a Reply

