Den søde, men lange vente tid!

featured image
featured image

Det spirende forår er stille på vej, hvor dagene bliver længere og solen titter frem bag vinterens tunge og regnfyldte skyer. De flotte påskeliljer skyder stille op af jorden rundt omkring og de små fineste vintergækker, der står og svajer roligt med deres små hvide og stole klokkehoveder, vokser stille i forårssolen. Mit humøret vokser i takt med lyset og solens varmende stråler og det samme gør mit overskud. I slutningen af december fandt jeg langt om længe nogle helt bestemte og vidunderlige bøger, som jeg har været på udkig efter meget meget længe. Jeg køber de fleste bøger fra ny i sær med bestemte og særlige udgaver, hvis det er muligt, men så er det jo også at ventetiden kan blive meget lang. Måske at det var et lykketræf at jeg fandt dem hos en sælger i England. Da jeg ikke kunne vente flere uger på at modtage mine nykøbte bogskatte betalte jeg en dyr porto, men til gengæld fik jeg også bøgerne billigt i forhold til, hvad jeg har set dem til andre steder. Det var med stor begejstring at jeg modtog pakken og med rystende finger at jeg pakkede den enorme kasse ud, da den med snoede og finurlige omveje endelig nåede hjem til mig.

Jeg delte et billede af den store pakke på Instagram, og lovede at jeg snart ville vende tilbage med et lille skribleri om pakkens indhold, men det er ved at være et par måneder siden nu. Jeg troede oprigtigt, at jeg endelig igen havde fundet en nogenlunde fast rutine med mine daglige gøremål og planlægning af blogindlæg, men min verden forandrede sig som med et trylleslag og en masse udefrakommende begivenheder gjorde at hele min verden forandrede sig til en tragikomedie, som aldrig syntes at ville stoppe. Jeg var nødt til at stoppe helt op for at trække vejret og prøve at finde mig selv med fokus på det vigtigste i mit liv, som er min datter og mit studie. Men nu er tiden inde til at jeg roligt får startet bloggen op igen, og med foråret og sommerens snarlige komme håber jeg på, at humøret og lysten til at læse og skrive vender helt tilbage igen.

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go.
― T.S. Eliot

Nå men nu tilbage til pakkens indhold, som jeg har glædet mig meget til at vise jer. Jeg var på udkig efter den originale fortælling om The Complete Winnie the Pooh i den flotte udgave fra Folio Society, og jeg fandt den helt tilfældigt ved en sælger fra England på ABE Books. Jeg har altid elsket og elsker stadig at tage på besøg i hundredmeterskoven, hvor jeg sammen med Plys og hans venner drager ud på de (u)hyggeligste og sjoveste eventyr, så jeg skrev med det samme til sælgeren. Prisen for denne fineste komplette samling om Peter Plys og hans venner var dog noget dyre end jeg forstillede mig, men igen er de også helt specielle for mig. Jeg har altid været fortryllet af den søde plysbjørn, der gang på gang rammer mit hjerte med en sødme og mange barndomsminder, som bringer mig tilbage i tid og sted. Det var helt tilfældigt at jeg også forespurgte sælgeren om han evt. også skulle have den fine og meget smukke udgave af The Chronicles of Narnia af C.S. Lewis fra 2012. Det var om muligt at lykken tilsmilede mig og at jeg kort efter modtog en mail med et billede og en fin pris med forsendelse for begge bogsæt, så jeg skyndte mig hurtigt at klikke dem hjem. Så i sidste ende, endte jeg ud men en fin pris for de to flotte bogskatte, som jeg endnu ikke har fundet den helt rigtige plads til endnu på min allerede overfyldte bogreol. Jeg glæder mig ubeskriveligt til at genlæse Winnie the Pooh og begive mig ind i The Chronicles of Narnia for første gang.

Som billederne viser, så har jeg endnu ikke fået dem pakket ud af deres fine indpakning, da jeg endnu ikke har haft tiden til at læse dem, men også af praktiske grunde. Lige nu står de nemlig oven på min bogreol sammen med andre samlinger jeg endnu ikke har fundet den helt rigtige plads til. Jeg købte tre nye bogreoler sidste vinter, men de er nu allerede fyldte og kan næsten ikke rumme flere bøger, og de er blev alt for hurtigt fyldte. Så jeg er i lidt af et dilemma, da jeg ikke har plads til flere bogreoler sådan som det ser ud nu, og jeg kan ikke nænne at smide nogle af mine bøger ud, og så er det jo svært at sorterer, når jeg nu ikke kan nænner at smide nogle af bøgerne ud alligevel. Jeg finder nok på en løsning i løbet af sommeren – håber jeg. Jeg ønsker jer alle nogle skønne helligdage og en skøn påske!

Har I købt nogle bøger, som I har et særligt forhold til? Har I nogle ideer til opbevaring af bøger, når pladsen er begrænset?

featured image
featured image

6 thoughts on “Den søde, men lange vente tid!

  1. Tak for dette indlæg, og sikke nogle flotte bokse! Jeg kan godt forstå, du har ønsket dig dem så meget. Og du kan godt glæde dig til Narnia-bøgerne. De er noget helt særligt. Jeg har selv købt Narnia i paperback udgave for nogle år tilbage, men ville nok ønske i dag, at jeg havde været villig til at bruge lidt flere penge på en flottere, mere solid udgave.

    Like

    1. Det var da så lidt, og mange tak 🙂 Jeg glæder mig også meget til at få dem læst. Jeg kan bare næsten ikke nænne at pakke dem ud før jeg har fundet en fin plads til dem på reolen, da de får alt for meget støv, når de står oven på reolen som nu.
      Det er jo også indholdet i bøgerne, som er vigtigst 🙂 De var ikke så meget dyre end hvis jeg skulle købe dem alle på dansk. Men du kan jo evt. ønske dig serien i en fin udgave på et tidspunkt. God lørdag 🙂

      Like

  2. Ih, det er altså virkelig nogle smukke bøger!
    Jeg er selvfølgelig SLET ikke misundelig og har i hvert fald sletslet ikke lyst til at række gennem skærmen og nuppe dem! 😉

    Like

Leave a Reply

