Tilbageblik på 2015, og nye læseudfordringer for 2016

Featured image
Featured image

“When we love, we always strive to become better than we are. When we strive to become better than we are, everything around us becomes better too.” – by Paulo Coelho.

Lige om lidt rinder det gamle år ud, og det nye år begynder, hvis udskrevne linjer og sider endnu er blanke, men klar til at blive skrevet. Jeg ser tilbage på året, som gik hurtigere end jeg næsten kunne følge med til. Det har været et fortravlet år, men hvor har jeg dog nået mange gode ting også. Jeg fik afleveret mit bachelorprojekt, og er nu videre på kandidaten på Litteraturvidenskab – ret vildt at de tre år allerede er gået. Det har været et hårdt år, da min far blev mere og mere syg af canceren, der desværre også satte ham til hvile, men i dag er det ikke kun tid til de sørgelige ting – tvært i mod, da det er de sjove, hyggelige og fantastiske minder, som jeg vælger at glædes over i mit hjerte med kærlige tanker, hvor savnet aldrig forsvinder.

Bloggen har jeg kørt så godt jeg kunne, og det er da alligevel også blevet til en del skriblerier og anmeldelser. Det er dejligt med et fristed og en lille hule, hvor jeg kan skrive om det, som jeg elsker og interessere mig allermest for nemlig litteraturen. Jeg har også holdt meget af at skrive om alle de fine og magske bøger som jeg bestilt, hvor der venter mange spændende, mystiske og fantastiske rejser. Jeg har mødt søde sammenarbejdepartner i forlagene og andre bogbloggere, og sikke nogle fantastiske bøger jeg har læst i dette år. Tusind tak til jer alle for et godt år.

I år 2015 fik jeg næsten færdiggjort alle mine læserudfordringer, men det var nu helle ikke så svært, da jeg kun havde sat mig for at jeg skulle læse flere klassikere, og læse mere lyrik. Jeg har i årets løb læst ca. 30 klassikere og 6 lyriske samlinger, og det syntes jeg er rigtig fint. Jeg kom dog ikke op på de 200 bøger, som jeg havde sat min Goodreads reading challenge til. Men jeg fik læs 69 bøger, som giver 21.051 sider. Jeg er godt tilfreds med læsemængden, men prøver nu alligevel igen at nå op på de 200 læste bøger i det nye år.

I det nye år vil jeg stadig gerne læse flere klassikere, så jeg har tilmeldt mig en reading challenges hos bogbloggen Prettybooks, hvor jeg skal læse en klassikere i måneden. Min første klassiker har jeg allerede valgt, og det bliver The Great Gatsby af F. Scott Fitzgerald. Jeg glæder mig meget til at starte på den i løbet af Januar, når mine eksamens forberedelser forhåbelig kører godt. Jeg har et lille hængeparti med mit Zola projekt, og det er bestemt ikke glemt, men udsat til sommer. Af nye læserudfordringer vil jeg gerne læse nogle flere eventyr, mere fantasy og fordybe mig mere teoretisk i den fantastiske litteratur. Jeg glæder mig til endnu et år med fantastiske og magiske rejser i litteraturens mangfoldige verdener.

I aften skal jeg nyde dejlig mad og hygge med min skønne mor og dejlige datter. Vi skal spille, grine og lave sjove lege – og nyde hinandens selskab. Når klokken slår 00.00 skal jeg vække min datter, hvis hun sover og nyde festfyrværkeriet over byen. Vi bor inde mit i byen med udsigt over torvet, hvor mange kommer ned og fyrre af – det bliver et smukt og magisk syn, som vi nok også falder i søvn til. Jeg ønsker alle mine læsere og medbloggere et lykkebringende nytår, og håber at I alle får en fantastisk aften!

Fik I læst nogle fantastiske bøger i årets løb? Havde I læserudfordringer? Og hvilke bøger har I planlagt at læse i det nye år?

Featured image
Featured image

10 thoughts on “Tilbageblik på 2015, og nye læseudfordringer for 2016

  1. Rigtig godt nytår!
    2015 bød på en del gode bøger for mit vedkommende, men der var desværre også en række skuffelser, så nu håber jeg, at 2016 vil overgå dette år mht. mindeværdige læsoplevelser 🙂

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    Like

  2. Læseudfordringer har jeg simpelthen givet op på, jeg er ALT for dårlig til at nå dem! 😛
    Dine lyder nu ellers fine – især klassiker-målet er jeg stor fan af!
    Held og lykke med dem alle. ❤

    Like

Leave a Reply

