December hygge med readalong af Little Women?

Featured image
Featured image

I’ve got the key to my castle in the air, but whether I can unlock the door remains to be seen.

December er den hyggeligste måned på hele året, som er fyldt med julehygge inden døre mens storme og vilde vinde raser udenfor. Man kan putte sig under tæppet med en kop varm lækker kakao, en fantastisk bog og drømme sig væk til fjerne lande og tilbage i tiden. Jeg elsker historiske romaner og klassikere, som jeg ikke kun læser på studiet, men også har lært at nyde og i dag ikke ville undværer på mine mange boghylder. Så i denne hyggelige decemberstund vil Sofie fra Bogslottet og jeg gerne inviterer alle med til readalong af Little Women af Louisa May Alcott . Da der er så mange gøremål i decembermåned har vi valgt at lave en kapitelinddeling, som I kan følge sammen med os, men I må også gerne læse videre – ofte kan det jo være umuligt at stoppe, hvis plottet fanger og man lader sig rive med i fortællingens tryllebindende univers.

Vi ønsker at inviterer alle der har bogen eller jer som kan nå at fremskaffe den med til readalong på instagram under hashtagget #Littlewomendecember, og under hashtagget #klassikerreadalong, hvor vi kan følge med i hinandens læsninger – det er bare så hyggeligt at læse sammen. I må også meget gerne dele jeres læserindtryk med os på de andre sociale medier. Hashtagget #klassikerreadalong må også meget gerne bruges til andre fælleslæsninger, og er et hashtag som vi kan bruge til at samle readalongs af klassikere. Readalongen af Little Women kører fra d. 11 – 24 december, og vi håber at I vil være med til at gøre december lidt hyggeligere.

Jeg har endnu ikke læst Little Women, så jeg kan næsten ikke vente med at starte på romanen, som jeg har hørt så meget godt om. Denne fine klassiker skal være et af mine små frirum i eksamens skriblerierne, hvor jeg kan glemme den pressede hverdag for en stund. Jeg glæder mig meget til at læse sammen med Sofie og alle jer som vil være med til at læse sammen. Vi læses ved – og hyggelig 2. søndag i advent til jer alle.

Featured image
Featured image

6 thoughts on “December hygge med readalong af Little Women?

  1. Åh det er simpelthen SÅ fin en idé. Jeg får desværre ikke selv tid til at læse med, men jeg håber at I får en skøn fælleslæsning ❤

    Like

Leave a Reply

