Bogbloggertræf 2015 #1

Featured image
Featured image
Featured image

Det er godt en lille uges tid siden, at jeg drog til Aalborg for, at deltage i mit første bogbloggertræf. Jeg drog afsted tidligt lørdag morgen med små sommerfugle i maven, og med en sød fornemmelse om en dejlig dag, hvor jeg skulle møde de mange andre bogelsker. Træffet blev afholdt på Københavns Universitet i Aalborg, og vi var 42 tilmeldte, som først blev samlet til en lille snak inden dagen blev skudt i gang i et andet lokale. Da vi kom ind i lokalet blev vi mødt af de fineste borde. Allerede ved træffets start blev vi forkælet med en fin goodiebag fra Tellerup med lækre fantasy bøger, og en stor plakat. Efter en lille navnerunde skulle vi pakke en fin grøn pakke op, som indeholdte bogen Simple living fra forlaget Lindhardt & Ringhof, af Nadia Plesner, som var årets hemmelige gæst. Plesner holdte et meget levende, spændende, rørende og fantastisk fordrag om sine mange udfordringer som kunststuderende, og om kampen mod et af verdens største modehuse. Efter endt foredrag fik vi mulighed for at få signeret bogen, og jeg glæder mig meget til at læse den.

Efter en lille pause blev vi forkælet med flere goodiebags, og konkurrencer, hvor jeg var heldig at vinde den psykologiske spændingsroman Tidsfangen af Gry Pil Lund Ranfelt. Så fik vi et hyggeligt besøg af Rikki fra DreamLitt, som kom forbi med bøgerne Stålhjerte og lige fra trykken Ildkamp af Brandon Sanderson. Efter den hyggelige hilsen på Rikki var det allerede blevet tid til, at vi skulle bytte pladser, og falde i snak med nogle af de mange andre bogbloggere. Bagefter var det allerede tid til lækre kager og kaffe, hvor forfatter Carina Evytt holdte et spænde foredrag om hendes vej fra horro til fantasy forfatter, og om søde historier om små chat samtaler, der blev til spændende og lidt (u)hyggelige børnebøger. Vi fik efterfølgende bøgerne Dæmoner og Den fredløse af Evytt signeret med fine hilsner, hvor disse bøger var med i den første goodiebag.

Der var også debat på programmet, og flere nyttige emner kom på banen, hvor det var fint at høre manges meninger, men også at høre forlagenes tanker omkring de debatterede spørgsmål. Så blev det igen tid tid fine konkurrencer og uddelingen af en kæmpe goodiebag med lækre bøger, fine postkort, kuglepenne og masser af andet merchandise. Den forhenværende bogblogger Gitte kom også forbi med en lille hilsen, og en fin konkurrence inden det var tid til, at slutte den festlige og dejlige dag. Da jeg skulle ud til bilen slæbte jeg glad af sted med mine mange fine nye bogskatte, som jeg glæder mig til at læse – dog over noget tid. Jeg vil gerne sige stor tak til de fire arrangører Rikke, Simone, Karin og Irene for en skøn og dejlig dag. Jeg vil også gerne sige tak til de mange sponsorer, der var med til at gøre dagen ekstra festlig:

DreamLitt, EgoLibris, Forlaget Facet, Forlaget Iris, Forlaget Punktum, Gads Forlag, Gyldendal, Hr. Ferdinand, Jentas, Lindhardt & Ringhof, Modtryk, Mofibo, Osuma, People’s Press, Plusbog, Politikens Forlag, Rosinante & Co., Tellerup, Turbine, Ulven og uglen, Alvilda, Book Eaters Convention, Christina Ingerslev, Saxo, Vild med ORD og Auto og møbelpolstring v/Børge Jensen.
Featured image
Featured image
Featured image

5 thoughts on “Bogbloggertræf 2015 #1

Leave a Reply

