Maj måneds bogskatte

Featured image
Featured image

Nu er maj måned snart omme, og snart begynder mine to sidst eksaminer inden sommerferien, som jeg skal bruge på fordybelse i mit bachelorprojekt og hygge med min datter. Maj måneds dage er gået hurtigere end jeg havde lyst til, og dagene er nærmest forsvundet mellem mine gøremål, men jeg har dog fået én stor bunke lækre bøger hjem, og jeg har forkælet mig selv en lille smule. Jeg samler på forskellige serier og i hertil har jeg købt Mardi af Herman Melville i den danske oversættelse fra forlaget Bindslev, og nu mangler jeg kun Typee & Omoo og Pierre & Israel Potter så er serien komplet. Jeg skal lige om lidt skrive eksamensopgave om én af romanerne af Melvilles forfatterskab, som jeg glæder mig meget til at få skrevet og afleveret. Jeg samler også på romanerne fra Emil Zolas romancyklus, og her har jeg købt romanerne The Belly of Paris og The Conquest of Plassans. Jeg starter på mit projekt med at læse romancyklusen i juli, og glæder mig meget til at fordybe mig i Zolas forfatterskab.

For all those who walked this strange road with me, and held out their hands I Faltered.
This is a ship of our own making.

Jeg har læst og lige anmeldt The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making, som er det fineste eventyr med pigen September og hendes første møde med Eventyrlandet. Jeg har selvfølgelig været nød til at købe The Girl Who Fell Beneath Fairyland and Led the Revels There og The Girl Who Soared over Fairyland and Cut the Moon in Two, der er de sidste to bøger i serien, da jeg må læse om Septembers videre rejser og oplevelser i Eventyrlandet med hendes nye venner. Jeg har altid gerne ville læse Kong Arthur og om Ridderne af det runde bord, men aldrig rigtig nået der til, men nu jeg har købt The Story of King Arthur and His Knights i den lækre udgave fra Barnes and Noble, og jeg glæder mig meget til at begive mig ind i universet med Kong Arthur og ridderne.

Jeg har længe ønsket mig den flotte og fine boks med Jane Austens samlede romaner, og nu har jeg endelig fået den købt. Jeg glæder mig usigelig meget til at fordybe mig i Austens univers i denne udgave af romanerne med de fineste sider og flotte billeder. I maj måned har jeg fået anmeldereksemplar af bøgerne Jeg vil give dig verden Chufo Lloréns fra forlaget Jentas og Den smalle vej til det dybe nord af Richard Flanagan fra Politikens forlag, hvor jeg har læst sidst nævnte, som jeg anmelder her på bloggen i næste uge. Endvidere har jeg været forbi Nikoline, som har sorteret i sine bøger, og der fik jeg en fin fin bunke med mig hjem. Af denne fine bunke ser jeg særligt frem til at læse The Robber Bride af Margaret Atwood og Little Women af Louisa May Alcott, som jeg begge har hørt mange gode ord om.

Bøgerne jeg har fået hjem her i maj, kan alle ses på det nederste billede, da jeg ikke vil nævne dem alle her. Jeg har nu besluttet at det er på tide, at minimere mine bogindkøb de næste par måneder, og overholde det denne gang. Jeg er ved at lave mit første TBR Jar, og mine ulæste bøger er mange mange flere end jeg troede, så jeg vil prøve at lade være med at købe mere end et par stykke pr. måned. Jeg er blevet optaget på kandidaten i Litteraturvidenskab, og hvad jeg kan lure mig frem til er det et pensum med mange bøger, så jeg må heller være klog og allerede nu spare lidt, så chokket ikke bliver så stort til september. Jeg glæder mig til at starte på de nye spændende fag efter sommerferien, hvor én ny rejse begynder og et nyt kapitel i min egen bog starter.

Hvilke bøger har I købt i maj, og hvilke bøger glæder I jer allermest til at læse i sommerferien?

.
Featured image
Featured image

7 thoughts on “Maj måneds bogskatte

  1. Åh, det sker altså så tit at jeg skriver en kommentar på en blog og så glemmer at trykke “send”…Nå, men det jeg troede jeg havde skrevet var:

    At jeg mig til at høre hvad du synes om The Rubber Bride, da jeg synes de der jubilæumsudgaver af Atwoods bøger er så utrolig smukke, men også temmelig pebrede og når jeg ikke er sikker på at det er bøger for mig vil jeg ikke fare ud og spendere en hel masse penge på dem.

    Like

  2. Af en eller anden grund vil WordPress ikke lade mig kommentere på dit indlæg. Nu er de tredje gang jeg forsøger.

    Du kan se frem til mange dejlige læseoplevelser 🙂 Glæder mig meget til at høre hvad du synes om The Rubber Bride. De er så flotte de jubilæumsudgaver af Margaret Atwoods bøger, men også lidt pebret, så jeg vil ikke lige købe dem uden jeg er sikker på at det er noget jeg kan lide.

    Like

  3. Øv, hvor er det træls at du ikke kunne slå op! Men du gik igennem 🙂
    Jeg glæder mig til at hive et par dage ud til hygge læsning. Artwoods jubilæumsudgaver er virkelig flotte, men også dyre, så håber også på at de er gode. Men så bliver jeg jo nød til at gøre resten også:-)

    Like

Leave a Reply

