Stilhedens lange tomrum og Readathon

Featured image

April måned er inden længe omme, og bloggen har været ramt en rungende stilhed pga. af sygdom og mange gøremål, hvor jeg dog også havde planer om mange indlæg her på bloggen, men endte desværre ud med kun at nå de absolutte nødvendige ting i hverdagen og ingen indlæg. Nu er jeg ved at være på toppen igen, og er klar til at læse nogle af mine mange bøger, der venter på at blive læst og skrevet om.

Næste lørdag starter Dewey´s Readathon, og det er med en lille spirende glæde jeg venter på dagen, da det er første gang jeg er med, og hvor jeg kan forsvinde ind i litteraturens mange verdener i firetyve timer dog måske med en lille undtagelse på et par timers søvn, hvis øjne svigter og bliver alt for tunge. Jeg vil lave et indlæg, som jeg løbende opdater med mine forventninger og indtryk, som min læsning og timerne skrider frem, hvor I kan følge med i mine tanker og læseoplevelser.

Til Readathon på lørdag har jeg udvalgt en lille eventyrlig bunke, som jeg glæder mig til at læse, og dele mine læseroplevelser med jer efterhånden som bøgerne læses. Jeg har bestilt A little Princessaf Frances Hodgson Burnett fra Barnes and Noble i USA til på lørdag, og jeg håber meget på, at posten snart kommer forbi med en pakke til mig. Jeg må dog også blande det førnøjelige med det nødvendige, og jeg vil gerne læse om ikke hele Tom Jones igen, så i hvert fald meget af romanen, da jeg har valgt Henry Fieldings hovedværk, som grundstenen i mit bachelorprojekt.

Jeg ser frem til ét helt døgn, hvori jeg kan fordybe mig i litteraturens mange finurlige og fortryllende verdener, og forsvinde ind mellem siderne og linjerne i mine udvalgte bøger. Jeg glæder mig til, at følge andre bogblogger i deres læseoplevelser, glæden ved litteraturen og det at læse sammen.

Skal I være med i læsningen til Readathon 2015? Hvilke bøger planlægger I at læse?

Featured image

6 thoughts on “Stilhedens lange tomrum og Readathon

  1. Åh, readathon ❤ Jeg glæder mig simpelthen så meget, og det bliver noget så hyggeligt. Bare at læse og snakke hele dagen væk sammen med andre bogelskere! :')

    Og sikke fantastiske bøger, du har fået samlet sammen! Jeg gad SÅ godt læse 'Marina', og 'The Beautiful Cassandra' er simpelthen sådan en sjov og gennemført Austen-agtig historie. Desuden er Valentes eventyrshistorie så vidunderlig, og 'A Little Princess' er simpelthen så bedårende og velskrevet.

    Jeg er endnu ikke heelt sikker på, hvad jeg skal læse. Jeg bliver ved med at ombestemme mig, men jeg håber, jeg snart får en fin bogstak på plads 🙂

    Like

    1. Det bliver ét fantastisk døgn:-) Jeg glæder mig også meget!
      Mange tak 😄Jeg har hørt meget om Zafons mange fantastiske bøger, og glæder mig til at stifte bekendtskab ham. Jeg har også hørt meget godt om Valentes, og ser meget frem til, at sejle med ud på eventyr.
      Jeg glæder mig til, at se hvilke bøger du har med i din udvalgte bunke:-)

      Like

    1. Mange tak, Gitte 🙂
      Er sikker på, at det bliver fantastisk – jeg kan næsten ikke vente helt til på lørdag..
      Jeg glæder mig til, at følge din Austen læsning, og høre om dine indtryk og tanker. Austen er fantastisk:-)

      Like

Leave a Reply

