Vinderen af konkurrencen er…..

Featured image

Nu har jeg fundet vinderen ved lodtrækning, men inden jeg afslører vinderen vil jeg gerne sige tak til jer der deltog i min første giveaway på bloggen. Det har været inspirerende og sjovt at læse om jeres ynglings bøger, og jeg har fundet endnu et par stykker, der skal på min efterhånden lange to-read-liste, men dejligt med nye indput. Nu, når I har fortalt om jeres ynglings bog vil jeg også fortælle, hvilken bog der er en af mine og hvorfor. Den bog der er en af mine er en historisk beretning om den københavnske købmand Michael Brabrands ytringer, og kamp mod statsmagten. Den har rodfæstet sig i min erindring, og jeg husker stadig hvor rystet og forbavset jeg blev efter endt læsning, over dens handling, der udspiller sig i Danmark i slutningen af 17. tallet. Bogen er Det sorteste hjerte af Ulrik Langen, og den fængede mig i sin historiske kontekst, og rørte mit hjerte til tårer over frygtelige og umenneskelige metoder, der blev brugt til fortie ytringsfriheden af statsmagten for at undgå en revolution, som lignede den Frankrig var midt i.

Vinderen af konkurrencen er …. Anna. Jeg sender med det sammen en mail til dig, og sender bogen i morgen. Tillykke til Anna, og tak til Bog&Idé i Fredericia. Tak for alle jeres lykønskninger. Jeg havde en super dejlig og skøn dag. Jeg ønsker jer alle en dejlig søndag aften!

Featured image

Leave a Reply

