Februar måneds bogindkøb – ups!

Featured image
Featured image

De korte dage i februar måned var hurtige omme, og nu er marts stille gået igang, hvor foråret forhåbelig snart er på vej med varme, sol, de smukke lysegrønne skud, der kommer frem på de mange træer og fuglenes kvidren høres i den tidlige morgenstund. Jeg havde egentlig sat mig for, at jeg ikke skulle købe bøger i februar måned, men ups…. De fleste af mine bogindkøb har været så billige, at det var umuligt at lade være, og så gik det store bogudsalg igang d. 25, hvor der heriblandt var et par værker jeg bare ikke kunne lade være med, at købe.

Jeg fandt de tre bøger af Iltanio Calvino i udsalgskataloget fra Billunds boghandel i Fredericia, og skyndte mig ned i butikken fra morgenstunden, da jeg er fortryllet og fanget i hans værker, da han er en mester i metafiktion, der udspiller sig på forunderlige måder.Jeg fandt også en lille yndig og fin udgave af The Little Prince af Antoine De Saint-Exupery. I Bog&Ide fandt jeg Fortryllersken fra Firenze af Salman Rushdie, som jeg har læst en del af på studiet, men har også læst en del af hans bøger udenfor studiet, da jeg er fascineret af Rushdies skrivestil, der er et sammensurium af mange forskellige genre som fx magisk realisme, eventyr, myte mm, og er både en fornøjelse og udfordring at læse. I Bog&Ide fandt jeg også Fanny Hill af John Cleland, som jeg egentlig har stående på reolen, men kunne ikke lade være med, at skynde mig og putte den fine danske udgave i min lille kurv, da den kostede 29 Kr.

Den første bog jeg bestilte hjem fra Amazon i Februar er I Capture The Castle af Dodie Smith, som jeg hørte gode anbefalinger om i et indlæg skrevet af Birgitte fra Bachs bøger, hvor jeg ikke kun blev fanget af bogens titel, men også af den fine lille grønne udgave, som jeg klikkede mig frem til blandt de mange udgaver. Jeg valgte også i denne måned, at bestille nye udgaver fra Penguin Library af bøgerne Tom Jones af Henry Fielding, da jeg har valgt denne roman, som primær værk i min BA-opogave, og Pamela af Samuel Richardson, da begge mine udgaver er ved, at være godt slidte.

Jeg har også været en flittig kunde på Plusbog, hvor der har været meget spændende og fantastisk billige bøger, hvor jeg købte Snebarnet af Eowyn Ivey, som jeg længe har haft for øje, og er basseret på et russiske evventyr. Jeg købte eksempelvis også Nattens Cirkus af Erin Morgenstern, der lyder meget fængende og med en spændende handling, hvor der kæmpes mellem liv og død. De sidste bøger jeg vil nævne her er de tre bøger, der ses på nedenstående billede, af forfatteren Cecilia Samartin, hvor jeg i hendes værker drages mod det mexicanske landsbysamfund, hvor overtroen ligger dybt i indbyggerne, men også hvor borgerkrigen gør sin forfærdelige ankomst, hvor indbyggerne i byen må flygte til USA. Jeg glæder mig meget til at drage ind i den mexicanske verden.

Har I fået købt nogle spændende bøger på bogudsalg eller fundet andre bøger I absolut ikke kunne lade være med, at putte i kurven?

Featured image
Featured image

10 thoughts on “Februar måneds bogindkøb – ups!

  1. Jeg er så glad for at mit bogkøbsstop er overstået nu, så jeg føler med dig 🙂 Endnu har jeg ikke læst noget af Italo Calvino, men jeg er da fristet efter at prøve, når nu du roser ham så højt. Til udsalget kiggede jeg også på den lille Fanny Hill bog, men jeg var bare ikke fan af det omslag, faktisk så gav det mig helt kuldegysninger at røre ved. Cecilia Samartins bøger er rigtig gode, jeg har læst de tre du viser. Det er en dejlig historie 🙂

    Like

    1. Omslaget på Fanny Hill bogen er noget mærkelig noget at røre ved, men den set fin ud på hylden:-)
      Calvino kan både være interessant, irriterende og på en måde sjov, at læse. Kan anbefale ‘Hvis en vinternat en rejsende’, som jeg mindes med et smil på læben efter at have forstået hans mission. 🙂
      Dejligt at du syntes om Cecilias bøger:-)

      Like

  2. Iih en masse spændende bøger… Jeg er måske ikke så slem til at købe bøger, men jeg kender alt for godt til følelsen af at hver gang man får færdiggjort en bog har man i mellemtiden fundet på 5-10 nye man gerne vil læse – det er skruen uden ende på den gode måde 😉

    Like

  3. Årh sikke mange lækre bøger!!❤️ Glæder mig til den dag jeg får taget mig sammen og køber “I Capture the Castle” – den skulle være vidunderlig!!😊

    Like

  4. Glæd dig, glæd dig, glæd dig til “I Capture the Castle”. Den er så bittersød, så smuk og så fin. Jeg elsker den stjernehøjt.

    Desuden er “Snebarnet” og “Nattens Cirkus” blandt mine absolutte yndlingsbøger. Så deskriptive og atmosfæriske.

    Like

Leave a Reply

