Nye bøger og refleksioner over januar

Featured image
Featured image

Januar måned er omme, og jeg er ved stille at vågne op fra mit eksamens hi, og jeg har brugt weekenden til, at komme mig over min sidste eksamen i fredags. Jeg har også været en del af teamet omkring børnefællestrægningen, hvor alle gymnastikforeninger i Fredericia kommune, der er gået sammen om, at lave denne fantastiske dag for børn fra 0- 2 klasse. Det var en skøn, fantastisk og hyggelig søndag med skønne børn og masser af motion. Så i opsummering af måneden, så har januar måned har været fyldt med en masse travlhed på flere punkter, og jeg har desværre ikke fået læst så meget som jeg gerne ville, men jeg har til gengæld fået købt en masse bøger, som jeg gerne vil vise jer. Det var enlig ikke meningen, at jeg ligefrem ville have købt så mange som jeg har, men under eksamens-perioden har jeg lavet lidt for mange overspringshandlinger, men jeg glæder mig meget til, at læse hver og én af dem. Der har desværre også været en del sygdom, hvor min datter og jeg har været ramt, hvor stille liggedage i sengen har været nødvendige, men nu er vi ved så småt at være på toppen igen, og vi er klar til at gå ind i en ny måned med masser af vitaminer og appelsiner.

Det har dog ikke kun været trist og koldt i januar, men også fyldt med hygge, og skønne timer sammen med min datter, der også blev fejret med maner på sin 8 års fødselsdag, hvor hun fik et stort ønske opfyldt om, at få en lille killing. Jeg har også fået nogle eller mange af mine bogønsker opfyldt. Jeg har købt 22 bøger, og fået et anmeldereksemplar, så tror nok heller, at jeg må holde februar måned fri for indkøb – måske. Jeg vil ikke omtale dem alle her, men de ses alle på billedet nederst i indlægget. De første bøger jeg vil nævne er de skønne bøger af Jane Austen fra Barnes & Noble, som jeg længe har ønsket mig til min samling, da de er noget så smukke og specielle. Jeg faldt også i starten af måneden over romanerne om Rose og Lilly, samt The Snow Bear af Holly Webb, hvor jeg nu har læst de to først bøger af serien om Rose, der er helt fortryllende!

Featured image

Denne lille bogmis er Coco, og min datters fødselsdagsgave. Hun er den skønneste, frækkeste og blødeste lille nuller, som elsker at ligge sammen med mig og læse. Hun ville være med på billedet, og syntes at hun er en rigtig lille bogmis, så måske at hun kigger forbi bloggen en anden gang:0) Bøgerne hun så fint har sat sig på er romanerne af Essie Fox, hvor jeg har købt The Somnambulist, som jeg manglede, og som jeg glæder mig til ,at læse en koldt dag under dynen på sofaen med en kop varm kakao. Jeg har også fået købt Skammerens Datter 1-2 som jeg har hørt mange fortryllende ord om, og som jeg gerne vil læse inden filmen kommer i biografen, da jeg har ønsket mig billetter til filmen i fødselsdagsgave. Jeg har også fået købt Dronningens Dame af Anne-Marie Vedsø Olesen, som jeg ligeledes glæder mig meget til at læse, da min kærlighed ligger i de historiske romaner, som jeg har forsømt en lille smule på det sidste

Februar måned er startet med sine korte dage, og det nye semester begynder lige om lidt, og er fyldt med mange spændende, svære og tunge romaner og tekster, men jeg glæder mig nu mest til, at holde en lille pause fra eksamenerne, hvor jeg kan få love til at læse en masse af mine bøger fra hylderne. I denne måned vil jeg gerne læse serien om Rose færdig, læse nogle historiske romaner og måske få læse nogle af bøgerne af Neil Gaiman, som jeg har stående på hylderne. En klassiker jeg også gerne vil have læst i denne måned er Wuthering Heights, som jeg enlig skulle læse i december, men aldrig rigtig kom i gang med.

Har I fået købt nogle skønne bøger i januar? Og hvilke glæder I jer mest til at læse?

Featured image

8 thoughts on “Nye bøger og refleksioner over januar

  1. Dejlig bøger og dejligt mange af dem 🙂 Hvis jeg kunne ville jeg købe alle Holly Webbs bøger, mere nuttede og flotte forsider skal man da lede længe efter. Især The Snow Bear har jeg haft kik på længe, den er da bare for sød at se på 🙂

    Like

    1. Ja, det er dejligt med mange nye bøger 🙂
      Bøgerne af Holly Webb er så smukke, men de er også rigtige gode- i hvert fald serien om Rose, som har fortryller mig! Er spændt på serien med Lilly er lige så spændende. Jeg købte ‘The Snow Bear’ på amazon til meget få penge, og ja den ser super sød ud, og er en lille sød og lækker sag 🙂

      Like

  2. Smukke leatherbound-udgaver af Austens romaner. Jeg elsker dem virkelig også <3.

    Og jeg kender det der med eksaminer og bogkøb som overspringshandlinger. Det er klassisk! 🙂

    Like

Leave a Reply

